Londen| 4-daagse citytrip

on 11 juli 2014

Twee weken geleden ondernam ik met 2 vriendinnen een citytrip naar Londen. Mijn nieuwe aanwinsten kon je eerder al bewonderen in mijn shoplog, maar over het reisje zelf had ik nog niet geschreven.

Dag 1 was een dag van treinen, sleuren met valiezen, uitrusten en op het gemak de buurt verkennen. We zaten op 5 minuten van het British Museum en namen de tijd ervoor om dit te ontdekken. Charlotte studeert geschiedenis dus het was een kleine must om hier eens binnen te springen.

Na dit bezoek besloten we om nog wat verder te stappen en we kwamen direct uit aan de Primark in Oxford Street. Do I need to say more? De eerste aankopen waren een feit. We hebben de straat afgewandeld tot aan de kruising met Regent Street en vanaf daar zijn we teruggekeerd. Niet langs de winkelstraat, maar binnendoor zodat we ook eens een andere kant van de stad zagen. In een van deze straatjes hebben we toegegeven aan de honger en zijn we een Italiaans restaurant binnengestapt. Na het avondeten ging de wandeling verder richting hotel, want we waren kapot!

Londen

De tweede dag werd er eentje met veel toeristische bezienswaardigheden: Tower of London – London Bridge – London Eye – Tate Modern – Houses of Parliament – Downing Street 10 – … Omdat we de eerste serieus wat afgestapt hadden, hebben we voor deze dag een dagticket gekocht voor de metro. (prijs £9) De dag zelf hebben we er ook voor gekozen om een boottochtje te maken op de Thames langs verschillende bezienswaardigheden. Het was prachtig weer en ons programma zat een beetje vol, dus dit boottochtje was een perfecte keuze. We stapten op aan de Tower of Londen en gingen van boord aan Houses of Parliament. De boottocht is zeker aan te raden, want tijdens de tocht krijg je over alle bezienswaardigheden uitleg + de bijpassende geluiden. ’t was amusant! (prijs £6.70)

Door onze voetjes wat de sparen op de bootje en een heerlijke picknick in een park, gaf dit ons de mogelijkheid om in de namiddag wat te gaan rond kuieren in Notting Hill. Ook hier werden enkele leuke dingetjes gekocht en ik at er een lekkere cupcake!

Op dag 3 kochten we weer een dagpas, want mijn ouders hadden me gezegd om zeker naar Camden te gaan. Soms luister ik toch nog eens naar hen 😉 In de ochtend gingen we naar Buckingham Palace voor te kijken naar de afwisseling van wacht.

Londen

Wanneer we in Camden aankwamen, waren onze maagjes al serieus aan het grommen. Charlotte had zin om eens Fish & Chips te eten en zo kwamen we terecht in Poppies. In 2014 werd deze zaak uitgeroepen tot beste Fish & Chips zaak. Prijs-kwaliteit was het zeker in orde! We hadden niet direct terug honger.

Hier vind je een mix van culturen terug en dit merk je in het straatbeeld, maar ook op hun marktjes. Aan het einde van de straat heb je 2 marktjes. Allebei met gerechten uit alle hoeken van de wereld, maar aan de ene kant had je ook nog een overdekte markt met allerlei spulletjes. Ik had eigenlijk al spijt dat we toegegeven hadden aan de honger. Deze buurt vind ik zeker en vast een aanrader voor iedereen!

Toen we het hier gezien hadden, namen we de metro terug naar Regent Street en we kuierden nog een beetje in de straatjes. Even opfrissen in het hotel en zo gingen we richting China Town en Piccadilly Circus. Een leuke afsluiter van de dag. Of was dit nu op dag 2? Oeps, nu ja we hebben het alvast gedaan!

De laatste dag zijn we naar Covent Garden en Soho geweest. Heel ver uit de buurt konden we niet meer gaan, want we moesten op tijd terug zijn voor de trein. In Soho zijn we even de winkel van Monki binnengewandeld, maar dit was een grote teleurstelling! Op het gemak gingen we terug naar het hotel om onze kledij nog even te veranderen en toen was het tijd om terug naar België te keren! Het was een leuke city-trip, maar ook zeer vermoeiend! Mij zien ze zeker en vast terug voor een vijfde bezoek!